Pagina's

Totaal aantal pageviews

11 feb 2014

JOHAN CRUIJFF...ZIJN REGELS !

Ik las op de website van een " bepaalde " Club het volgende : ( quote )

** Opvoeding. Opvoeding van kinderen is een moeilijke opgave waarvoor ouders zich gesteld zien.
De verwachting dat hier ook een rol voor ons als voetbalvereniging is weggelegd, is ons inziens onjuist.
Het opvoeden van kinderen gebeurt thuis, niet bij een voetbalvereniging.
De voetbalvereniging ziet hooguit toe op de naleving van de gedragsregels zoals deze door haar zijn opgesteld.
Indien een speler zich niet houdt aan deze regels wordt hij/zij daar door de trainer c.q. leider op aangesproken.
Het is vervolgens aan de ouders om hier in opvoedkundige zin iets mee te doen.( einde quote )

WAT IK ERVAN ZEG:
" ALS TRAINERS, COACHES, LEIDERS, BEGELEIDERS, BESTUURDERS, SCHEIDSRECHTERS, en alle aan Clubs verbonden personen zich niet bewust zijn van hun voorbeeld functie, ***GELIJK aan die van OUDERS en OPVOEDERS***...dan is het " HEK VAN DE DAM "....en het is  volgens mij zèlfs zo dat het niet meer als normaal is, als er "OP ÈÈN LIJN" gestaan word...zodat het goede voorbeeld word gegeven!
Aan de andere kant roept men Ouders op om meer taken op zich te nemen binnen de Club....dus ze mogen mij eens uitleggen hoe DÀT dan moet en hoe je je als OUDER op moet stellen als je als vrijwilliger op de Club kennelijk kunt onttrekken aan je OUDERLIJKE PLICHT !
Volgens mij ben je als Bestuurder dan een " STUURLOOS SCHIP " !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten