Pagina's

Totaal aantal pageviews

27 jul 2013

ARAG...KRITISCHE MAIL AAN DIRECTIE EN PERSDIENST!

Als webmaster van www.klodders.blogspot.nl èn als Club Scheidsrechter
zend ik U deze mail.

Ofschoon een iedereen die bij het voetbal betrokken is blij moet, en mag zijn met de ARAG als sponsor van ons aller K.N.V.B. wil ik toch, met nadruk aangeven dat de CLUB Scheidsrechters zeer ontdaan zijn over het uitsluiten van Uw shirt aktie die ARAG als volgt omschreef:
( quote ) : "De KNVB en ARAG maken zich samen sterk voor Fairplay kennis van spelregels is hierbij van groot belang, maar uit onderzoek blijkt dat officiele kleding ook respect afdwingt. ARAG geeft daarom een officeel scheidsrechtershirt aan alle KNVB scheidsrechters in Nederland " ( einde quote )
Er zijn 5500 scheidsrechters die rechtstreeks voor de K.N.V.B. fluiten, maar 19.500 Club " overige " Scheidsrechters, met dezelfde verplichtingen en rechten!

Zijn "WIJ" dan gèèn K.N.V.B. scheidsrechters ondanks de gevolgde K.N.V.B. opleidingen,
en het vallen onder ALLE reglementair vastgestelde plichten??
Bij de K.N.V.B. maakt men in juridisch opzicht geen enkel verschil tussen welke scheidsrechter dan ook!

Hebben 19.500 Club Scheidsrechters zometeen het nadeel dat wij niet als "echte" scheidsrechter herkenbaar is....hebben WIJ niet allemaal het recht om mee te profiteren van het beoogde doel om tot een verhoging van Acceptatie en Respect te komen..benadrukt door het dragen van een ARAG scheidsrechters shirt?

Nou weet ik wel dat Club Scheidsrechters een beroep kunnen doe op de bijstand van ARAG in het geval van calamiteiten, op of rond het voetbal, maar het kan niet zo zijn dat het "publiek" straks met het idee langs de lijn staat dat een scheidsrechter zonder ARAG shirt wellicht niet zo serieus genomen hoeft te worden...en vervolgens Uw hulp nodig heeft!

Heeft ARAG wel over deze mogelijke gevolgen nagedacht?
M.i. word door deze aktie een onnodig en ongewenst extra verschil aangebracht tussen de scheidsrechters van Bond en Clubs die eigenlijk onacceptabel is...
Visueel in ieder geval wel..laat dat duidelijk zijn!

Gelet op de reactie op Uw Facebook pagina, waar, voor alle duidelijkheid, ALLE kritische opmerkingen systematisch worden verwijderd lijkt het mij duidelijk dat er een ongewenst negatief neveneffect veroorzaakt is, die de ARAG hoogstwaarschijnlijk niet aan heeft zien komen...en die te betreuren zijn omdat de doelstelling geheel anders is.

Ik kan, op dit moment echter niet anders dan U informeren over het artikel welke ik op mijn website geplaatst heb, inclusief de poster over dit onderwerp, en zal die in de bijlage toevoegen.
Uiteraard ben ik altijd bereid om al Uw reacties te plaatsen en tonen, ongeacht de inhoud...want aan censuur doe ik uiteraard niet, uit democratische overwegingen!

Ik hoop, namens alle collega,s dat de ontstane scheve situatie snel opgelost word, waarbij ik  wil opmerken dat "FAIRPLAY" certificering, gelet op de eisen zeker niet voor alle Clubs haalbaar is, ofschoon ik de doelstelling voor de volle 100% onderschrijf, maar ook het aanbod van de Bond om in augustus, met korting, zo,n shirt aan te schaffen wel een beetje brutaal vind gelet op het feit dat " WIJ "Club scheidsrechters GEEN sponsor mogen hebben, en alle kosten, waaronder die van kleding en schoeisel, zelf moeten betalen, en om dan geld te vragen zodat je mee kan doen aan de aktie om meer Acceptatie en Respect te krijgen is eigenlijk iets waar ik geen woorden voor heb, en ook niet wil vinden!

Tot slot een quote van Uw eigen Marc van Erven, directievoorzitter ARAG, gedaan op:https://www.arag.nl/over-arag/pers/persberichten/belaagde-scheidsrechter-krijgt-juridische-bijstand ...

"Als partner van de KNVB scheidsrechters voelt ARAG zich nauw betrokken bij de scheidsrechters in het Nederlandse voetbal. Hiertoe behoren ook de amateurscheidsrechters." ( einde quote )

U zult begrijpen dat deze quote op dit moment niet herhaald kan worden gelet op het feit dat slechts 5500 scheidsrechters op een totaal van 25.000 gesteund worden door Uw ARAG !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten